jueves, 22 de noviembre de 2012

Carta de un pasiego a su moza desde la mili

Si la 'mili' siguiera existiendo tal y como lo fue hasta 2001, los mozos que estuvieran lejos de sus novias ya no escribirían carta de amor como entonces. Les mandarían "güasaps". Como hace años, no existían ni teléfonos móviles, se escribían cartas. Como esta:



Se trata de una carta de un cántabro del Valle del Pas mandada a su amada estando cumpliendo el servicio militar. Fue encontrada en un bote durante las labores de restauración de una cabaña pasiega. Carta que se ha hecho pública gracias a la Asociación de 

Emprendedores Pasiegos.


Cuartel de Artillería
Nº 1, Fromista. Vatallon armau

Istimada novia,

Pur la prisenti ti pongu cuatru letras pa qui sepas qui istoi bien, i mi acuerdu de ti a toas las horas.

Ti contaré qui la mili si acaba, dispues di tantu tiempu i tous lus arrestus qui é tiniu. Qui llebu aquí cincu añus, ban i nus dicin qui si nus queremos quedar, pagandunus muchas perras i tou gratis, qui además nus ban a tratar cumu gerneralis, pus estan impeñaus lus menistrus i estu is purqui lus jobinis lla no quieren benirse, si conoci qui si han dau in la cuenta di lu qui emus pasau lus dimas, qui nus lebantan trempanu i nus tienin tol dia, qui si paca i pallá. Si cuandu nus mandan di maniobras, tol dia vuscandu al enemigu, qui tobia no li emus encontrau y esu qui li emus vuscau asta tumbaus purilsuelo, arrastrandunus cumu perrus, hombri a esu nu ai derechu. Lu qui emus pasau, poca cumida, di bebida agua, i cun muchu miedu in il cuerpu a toas las horas pur qui ademas, lla savis las chapuzas qui aquí si puedin presintar.
.
La muda qui mi regalasti tobia no la e puestu. Cun la qui mi pusu madri mi arreglu, la tulla la guardu pa cuandu nus casemos.

Pur qui llo no mi piensu in quedar de soldau, aunqui mi paguen cun oru, aver si mi licencian prontu, pa veti, qui lla tengu unas ganas fieras. A ver si ista bez no ti mi escapas pur il prau cumu la ultima qui nus bimus, qui ti pensastis qui ti hiba a cer algu indicenti, i no llebaba llo esas intenciones, jue un mal ratu qui tubi, piru llo ti é di respetar asta qui nus casemos, dispués lla sabis qui hemus di hacer vida marmal lus dos.

Cuandi mi bini, mi traji la fotu qui mi distis. La llevo trabá cun un emperdible in il tiranti di la camiseta, ni mi e vañau un sulu dia pur qui no si mi estropiciara. Cincu añus cunmigu ista.

Si bes pur ai a lus mis padris dicilis, qui il su hiju istá al golber prontu pa darlis un abrazu fuerti, qui cuidin di las vacas, sobri tou di la mocha qui nació la nochi qui llo mi veni, obligau pur estus emportanciosus, qui no li tienin cariñu a nadie.

Piru no mi importa nada, a mi cunqui mi quieran lus mius, i tu qui isperu mi allas guardau la ausencia cumu una moza dicenti i onrá, pa qui no mi tenga nadie que decermi estu u lu otru o mi tuviera qui albergonzarme di nada.

In esu quedamos Tina.

Recibe un abrazu decenti i cordial, di isti qui ti quiere, i mi arrebientu di quererti.

Tullu siempri

Masitu

Comentarios:

Publicar un comentario